PARTY PARTY! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Iris Leest - WaarBenJij.nu PARTY PARTY! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Iris Leest - WaarBenJij.nu

PARTY PARTY!

Blijf op de hoogte en volg Iris

01 November 2012 | Curaçao, Willemstad

Hellooo!

Volgende week woensdag komen ons vaders en moeders hier al heen om ons te bezoeken. Wat vliegt de tijd! Ik ben momenteel op de helft van mijn verblijf op Curaçao en over 2,5 maand ben ik alweer terug. Ik kijk erg uit naar de tijd die we gaan doorbrengen met onze ouders. Nu kan ik papa en mama eindelijk laten zien waar ik woon en mijn tijd zoal doorbreng.

Maar goed dat is nog even een paar dagen wachten. Jullie willen natuurlijk liever lezen wat ik de afgelopen weken weer heb meegemaakt.. Om te beginnen hebben Mark, Marjolein en ik zondag 21 oktober 'Trip Uniek' gedaan. 's Ochtends om 8 uur werden we verwacht in de nieuwstraat waar 2 jeeps ons stonden op te wachten. Het was op het begin nog maar de vraag of de trip doorging aangezien het die nacht heel erg had geregend. Maar achteraf gezien maakte de regen het stukken leuker!

We reden achter het vliegveld door en kwamen zo terecht op de ruige noordkust van het eiland die je niet zomaar met een normale auto kan bezoeken. Door de regen was het een grote drabzooi geworden waardoor de gidsen mooi even een paar donuts konden maken. Helaas kwamen we door die modder ook 3x vast te zitten.. We hebben tussen de rit door een stop gemaakt bij 2 verschillende grotten. Deze grotten waren niet van die toeristische waar je zo even doorheen kan lopen, maar je mocht lekker gaan klimmen, kruipen etc. Het was echter wel een hele mooie ervaring om mee te maken. Na deze vieze tocht door de grotten maakten we een stop bij het spuitgat. Deze werd gecreëerd door een grot in de zee met bovenop een opening. Vervolgens sloten de trip af met een duiksessie bij de blauwe kamer, een grot in de zee. Ik heb hele mooie beelden van het onderwaterleven gezien. Na het duiken was het 6 uur, een mooie tijd om weer terug te gaan naar de nieuwstraat. We besloten met zijn drieën een hapje te eten bij 'De Tropen' en gezellig na te praten. Na het etentje waren we zo moe dat we al snel in slaap zijn gevallen.

Die week daarop ben ik donderdag gezellig met Solainy, een collega van stage, een middagje naar Punda geweest. We hebben wat winkels bezocht en zijn daarna lekker op een terrasje in de haven gaan zitten waarbij we uitzicht hadden op de pondjesbrug. Ik heb mijzelf die dag maar eens verwend met een heerlijk ijsje! :) Omdat de pondjesbrug helemaal openging konden we met de ferry, je kunt het vergelijken met een pondje, naar de overkant (Otrabanda). Hier zijn we even gaan kijken bij het Riffort en toen was het alweer tijd om terug te gaan en Mark op te gaan halen. Het was een hele gezellige dag!

Verder zijn we die zondag wezen chillen op Cabana Beach en daarna maakten we ons klaar voor een heel mooi feest, Project X Curaçao!! Ik wist niet wat ik kon verwachten, maar het was zo'n vette avond. Het leek op een soort van poolparty. De organisatie had gezorgd dat er genoeg drank was en er stond zelfs een springkussen. Just as in the movie. Op een gegeven moment werd iedereen in het zwembad geduwd of ging er zelf in. Het was gewoon zo'n mooi gezicht!

Naast al deze dingen hebben we natuurlijk ook nog bezoekjes gebracht aan vaste kroegen en zijn we bezig met stage. Deze week gaan we naar een concert van de Opposites en volgende week naar BLOF!! Ik kijk er echt naar uit.

Tot de volgende keer!

x

• 02 November 2012 - 07:53

Dorien:

Wat hebben jullie een super leuke tijd daar! Ben gewoon jaloers... Heel veel zien en feesten en zoals je schrijft naast deze dingen zijn we bezig met stage. Dat zou je gewoon vergeten als je die verhalen leest. Nou meid geniet volgende week van het bezoek van de vaders en moeders en ik kijk weer uit naar je volgende berichtje.
    groetjes uit Vinkel

• 05 November 2012 - 09:31

Ingrid:

Hoi Iris en Mark,

Wij wensen jullie ouders een fijne vakantie toe samen met jullie in het mooie curacao.
    Doe ze de groeten uit het regenachtige Heeswijk-Dinther.

Groetjes Ingrid,William ,Evie en Joni.

• 05 November 2012 - 10:05

Jet:

Hoi Iris en Mark,

Op zo'n stage zullen er veel jaloers zijn....en daar hoor ik ook bij hoor want het lijkt idd meer op 'n superlange vakantie in 'n mooi zonnig land. Jullie zijn echte bofkonten hoor...en dan komen jullie ouders ook nog op bezoek !! Die dan meteen aan jullie 2 goeie reisgidsen hebben.
    Geniet van deze dagen want wat zullen ze snel gaan en wij wensen jullie samen met jullie ouders 'n superfijne tijd toe Véél plezier ...Groetjes Frank en Jet xxx

• 05 November 2012 - 13:32

Henri En Elly Hanegraaf:

Dag Iris en Mark. Omdat we zelf ook van de reisverhalen zijn wordt die van jullie ook altijd gelezen. Fijn om te lezen dat jullie het goed naar je zin hebben.Geniet nog van de tijd daar zeker straks met jullie ouders erbij.Super mooie fotos ook. Gr.H en E H.

• 09 November 2012 - 11:58

Anja En Teun Dijkhoff:

He hallo Iris en Mark en intussen ook de ouders ,Ton en Greet ik hoop dat de reis goed verlopen is,waarschijnlijk zitten jullie nu lekker in het zonnetje,geniet van deze vakantie,zo te horen zal dat geen probleem zijn ,allemaal veel plezier en tot wederhoren ,vele groetjes vanuit Heeswijk Teun en Anja.

• 11 November 2012 - 12:41

Anja:

Iris, het klinkt en ziet er allemaal weer fantastisch.
    Veel plezier de komende week met de papa's en de mama's
    Groetjes Gerard, Anja,Niels,Suzanne,Thomas,Menno en Amy

Verslag uit: Curaçao, Willemstad

Mijn eerste grote reis naar Curacao

Meewerk stage bij Gartish tegelwerk BV in Willemstad voor 5 maanden.
Hierbij een klein stukje over het bedrijf waar ik mijn meeste tijd ga doorbrengen de komende maanden.

De benaming Gartish is een combinatie ontstaan vanuit de namen van de drie kinderen van de familie Keller-Angelina. Namelijk Garcìn,Tisha en “last but not least” Khárlon.

Gartish Tegelwerk is officieel in 1993 begonnen met een N.V. op Curaçao. De werkzaamheden waren voornamelijk het leggen van tegels, marmer en natuursteen. Al heel snel ging Gartish over tot het verkopen van tegels.

De heer Carlos Keller, eigenaar van Gartish is een professionele tegelzetter van beroep. Hij heeft zich in Nederland gespecialiseerd in deze branche en beschikt over een zeer goede kennis.

Na 20 jaar gewoond en gewerkt te hebben in Nederland ging dhr. Carlos Keller zijn kwalitatieve eigenschappen verder overdragen aan de Nederlandse Antillen met name op Curaçao en Bonaire teneinde een bijdrage te kunnen leveren aan de economie van de Antillen. Zo heeft hij ook op eigen gelegenheid advies gegeven zowel aan bedrijven als aan partikulieren op een zeer unieke wijze.

Gartish heeft aan heel veel projekten meegedaan op het eiland en heeft gewerkt met potentiële bedrijven zoals o.a. Bohama, Curcon, Betonbouw, Antilliaanse Nederlandse Bouwbedrijf.

Van 1995-1998 begon Gartish Tegelwerk met haar eigen showroom. In April 2004 heeft Gartish haar werkzaamheden uitgebreid met een exclusieve showroom, die dreigt spoedig de markt van de Antillen te veroveren mede namens zijn professionalisme en “mond op mond” reklame.

Verder ga ik natuurlijk genieten van het mooie eiland, het weer en de mooie tijd die ik tegemoet ga.