Bezoekuur - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Iris Leest - WaarBenJij.nu Bezoekuur - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Iris Leest - WaarBenJij.nu

Bezoekuur

Blijf op de hoogte en volg Iris

22 November 2012 | Curaçao, Willemstad

Heeee people!

Zoals jullie in mijn vorige verslag konden lezen, stonden er twee concerten op de agenda. Wat ik jullie echter vergeten was te vertellen, is dat we nog een ander familiebezoek hadden. Namelijk Peter en Gertie van de Ven met Peter's broer Rini en zijn vrouw Marga. Na een heel vet concert van de Opposites zaterdag, waar heel de tent los ging en het concert eindige met stagediven stonden we zondag al weer op tijd op om een bezoekje te brengen aan Coral Estate. We hadden namelijk afgesproken met de Vennetjes.

Voordat we gingen mochten we even een bezoekje brengen aan het hele mooie vakantieoptrekje van de Vennetjes. Wauw, ik dacht dat wij mooi zaten haha. Na gezellig even wat gekletst te hebben hadden we besloten om een bezoekje te brengen aan het Christoffelpark. Zeker de moeite waard en hele mooie route waar je allerlei mooie uitzichten op het eiland had. Na de tocht die onze auto maar net trok.. reden we verder naar Cas Abou, een mooi strand en een mooie plek om te snorkelen. Na deze heerlijke dag waren we allebei zo gaar dat we Wet&wild afsloegen. Het idee was om een filmpje te gaan kijken, maar ik heb er maar weinig van meegekregen eerlijk gezegd.. Iris+bed=slapen. Aangezien het zondag zo gezellig was geweest besloten we dinsdag met zijn zessen uit eten te gaan bij 'De heren'. Dit was ook de laatste dag dat we de Vennetjes hebben gezien, omdat die woensdag onze papa's en mama's aankwamen! :) (en natuurlijk omdat er gewoon stage moest worden gelopen)

Woensdagavond zijn we meteen vanuit stage naar Chogogo gereden, het resort waar onze ouders verbleven. We hadden als verrassing alvast wat boodschappen voor ze gedaan, zodat ze zich daar niet meteen zorgen over hoefde te maken. We zijn de eerste avond gezellig gaan eten bij Zanzibar waar we lekker hebben bijgekletst. Zo zijn Mark en ik eigenlijk alle avonden naar Chogogo gereden om onze ouders te bezoeken. Vrijdag's hadden we een tocht naar klein Curaçao gepland, een onbewoond eiland nabij de kust van Curaçao. Het strand was er super wit en het water was super blauw. Zeker één van de mooiste stranden hier. Natuurlijk kon je hier dus ook heel mooi snorkelen. We zagen heel veel mooie vissen, maar wat vooral een hele speciale ervaring was, waren de zeeschildpadden. Onbeschrijfelijk. Na deze heerlijke relaxte dag zijn we 's avonds naar de Bob Marley tribute bij Zanzibar gegaan.

De dag erna moesten we nog even stage lopen en om half 5 waren we klaar om ons voor te bereiden op het concert van BLOF! Voordat BLOF kwam hadden we een optreden van de Memphis Maniacs. Ik vond ze echt super leuk, alleen de meningen waren erg verdeeld. Er stond zelfs een man zijn oren dicht te houden.. hmmmm, lijkt me duidelijk. Na deze gezellige avond besloten we zondag lekker te gaan chillen op Cabana Beach en 's avonds het happy hour aan onze ouders te tonen. De dag werd afgesloten bij de KFC, omdat papa daar zo graag een keer wilde eten haha. Dinsdag ben ik nog met de papa's en mama's naar de aloë vera plantage en de struisvogelfarm geweest. Daarna zijn we lekker gaan genieten/zwemmen/snorkelen bij Porto Marie. Toen liep het bezoekje al bijna op zijn eind. Donderdag is mijn vaste vrije dag, dus had ik de mogelijkheid om nog even met onze ouders te ontbijten en daarna moest ik toch echt afscheid nemen.. Helaas is dat het minder leuke deel van zo'n bezoekje, maar gelukkig hebben ze een hele leuke vakantie gehad met zijn viertjes!

Ik heb die week verder rustig aan gedaan. Zaterdag zijn we naar Skyfall geweest, een hele vette film. Zondag moesten we al weer op tijd op om weer een trip uniek uitje te doen. We gingen namelijk snorkelen bij de tugboat, een gezonken sleepbootje. Rond deze boot zwommen veel mooie vissen. Prachtig! We hebben de dag afgesloten bij ons vaste stekkie Wet&Wild.

Afgelopen dinsdag waren Mark en ik twee jaar bij elkaar. Inderdaad, toch nog wel na deze grote test haha. Overdag moesten we gewoon stage lopen en 's avonds wilde Mark mij verrassen met een etentje. Ik had echter nog geen idee waar. Ik dacht aan Tinto of iets dergelijks. Hij reed richting Punda en het kon dus van alles zijn. Mark probeerde me dan ook van alles wijs te maken. Uiteindelijk nam hij mij mee naar 'De gouveneur' waarbij hij een plek had geregeld met uitzicht op de handelskade. Heel lief van hem! Het was ook erg lekker en ik was echt verrast haha. We hebben toch een speciale avond gehad aan de andere kant van de wereld.

Gisteravond zijn we naar Cabana geweest met bijna iedereen van de patio. Het was een avond met live-muziek. Ik had het erg naar mijn zin gehad. Verder moet ik nog even kijken wat de plannen deze week zijn.
Over een weekje is mijn vriendinnetje Daisy er alweer en het aftellen begint nu ook. Het is namelijk nog 7 weken voordat we weer thuis zijn.Die zullen met al die feestdagen tussendoor zo voorbij zijn.

Ik ga nog even genieten van het zonnetje en het mooie eiland en jullie horen weer nieuwe verhalen in mijn volgende reisverslag.

Liefs x

• 24 November 2012 - 18:32

Ingrid:

Proficiat met jullie twee jarige liefdesrelatie.
    Als ik die prachtige foto's zie,dan verlang ik ook naar zo'n mooie warme vakantie.
    Genietttennn!!!!
    Groetjes v. Ingrid en de rest van de Verhoevens.

• 25 November 2012 - 11:52

Dorien:

Gefeliciteerd nog saampjes! Jullie papa's en mama's hebben ook enorm genoten daar. Wat is het daar toch fijn! Geniet nog maar volop deze laatste 7 weken, voor je het weet zit je weer in het koude, winderige, regenachtige Nederland..
    groetjes uit Vinkel
    Hans, Dorien, en de rest.

Verslag uit: Curaçao, Willemstad

Mijn eerste grote reis naar Curacao

Meewerk stage bij Gartish tegelwerk BV in Willemstad voor 5 maanden.
Hierbij een klein stukje over het bedrijf waar ik mijn meeste tijd ga doorbrengen de komende maanden.

De benaming Gartish is een combinatie ontstaan vanuit de namen van de drie kinderen van de familie Keller-Angelina. Namelijk Garcìn,Tisha en “last but not least” Khárlon.

Gartish Tegelwerk is officieel in 1993 begonnen met een N.V. op Curaçao. De werkzaamheden waren voornamelijk het leggen van tegels, marmer en natuursteen. Al heel snel ging Gartish over tot het verkopen van tegels.

De heer Carlos Keller, eigenaar van Gartish is een professionele tegelzetter van beroep. Hij heeft zich in Nederland gespecialiseerd in deze branche en beschikt over een zeer goede kennis.

Na 20 jaar gewoond en gewerkt te hebben in Nederland ging dhr. Carlos Keller zijn kwalitatieve eigenschappen verder overdragen aan de Nederlandse Antillen met name op Curaçao en Bonaire teneinde een bijdrage te kunnen leveren aan de economie van de Antillen. Zo heeft hij ook op eigen gelegenheid advies gegeven zowel aan bedrijven als aan partikulieren op een zeer unieke wijze.

Gartish heeft aan heel veel projekten meegedaan op het eiland en heeft gewerkt met potentiële bedrijven zoals o.a. Bohama, Curcon, Betonbouw, Antilliaanse Nederlandse Bouwbedrijf.

Van 1995-1998 begon Gartish Tegelwerk met haar eigen showroom. In April 2004 heeft Gartish haar werkzaamheden uitgebreid met een exclusieve showroom, die dreigt spoedig de markt van de Antillen te veroveren mede namens zijn professionalisme en “mond op mond” reklame.

Verder ga ik natuurlijk genieten van het mooie eiland, het weer en de mooie tijd die ik tegemoet ga.