Vriendinnentijd! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Iris Leest - WaarBenJij.nu Vriendinnentijd! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Iris Leest - WaarBenJij.nu

Vriendinnentijd!

Blijf op de hoogte en volg Iris

13 December 2012 | Curaçao, Willemstad

Hallo koukleumen,

Zoals jullie in mijn vorige verslag konden lezen kwam mijn vriendinnetje Daisy voor 10 dagen op bezoek in Curaçao. Ze verbleef bij ons in het appartement aangezien deze toch voor 4 personen is bestemd.

Ik had Daisy wijsgemaakt dat Mark haar op zou halen van het vliegveld omdat ik op vrijdag gewoonlijk moet werken. Natuurlijk ging ik haar verrassen en had ik mijn vrije dag omgeruild met de vrije dag van Mark. Ik had er erg veel zin in, op de enorme kater na die ik had overgehouden van de stapavond donderdag. Dat mocht de pret niet drukken, want toen ik Daisy eenmaal naar buiten zag lopen was ze druk op zoek naar Mark. Ik stond naar haar te zwaaien en ze begon meteen te lachen. Het was meteen gezellig en we hadden dan ook een hoop bij te praten.

's Avonds besloten wij Daisy's welkom in te luiden met een etentje bij de Buren. De planning was dat we daarna met zijn allen naar de foolmoon party gingen, echter was Daisy zo gaar van haar reis dat ik haar naar huis had gebracht zodat ze lekker kon slapen. Ik ging terug en met de rest alsnog naar foolmoon. Ik vond het best wel tegenvallen vergeleken met de vorige keer.. dus had ik net zo goed met Daisy thuis kunnen blijven.

Helaas moest ik gewoon stage lopen tijdens het verblijf van Daisy, dus moest zij af en toe zelf de boel maar eens leren verkennen. Zondag begon de dag heel speciaal. We gingen namelijk met dolfijnen zwemmen, een hele mooie ervaring die je zeker eens in leven moet hebben meegemaakt. Na het zwemmen besloten we lekker te gaan genieten op Cabana Beach om de avond af te sluiten bij Wet&Wild.

Gelukkig had ik wel een extra dagje vrij gekregen en die hebben wij besteed aan een dagje winkelen in Punda en Otrabanda. Daisy was goed geslaagd voor zowel kleding als souvenirs. We hadden beide een erg gezellige dag gehad.

Woensdag was het natuurlijk pakjesavond. Zelfs in Curaçao waren de Sint en zijn Pieten ons niet vergeten. De patio had namelijk een surpriseavond georganiseerd. Waarbij we een cadeautje voor iemand moesten kopen en een gedichtje bij moesten voegen. Iedereen bleef tot mijn verbazing tot de laatste persoon enthousiast en gezellig meedoen. Aangezien het zo gezellig was besloten we de avond af te sluiten bij Cabana waar ze live-muziek hadden. De volgende dag mocht ik lekker naar stage terwijl Mark en Daisy gingen chillen bij Jan Thiel, maar 's avonds kon ik lekker los bij de Bermuda aangezien ik lekker vrijdag vrij was.

Aangezien Daisy nog niet veel van het eiland had gezien besloten we met zijn tweeën een rondje eiland te gaan doen. Als eerste brachten wij een bezoekje aan Boca Table en de omgeving. Daarna was het tijd voor een lekker lunch. Aangezien we vlakbij Jaanchi's waren besloten we daar eens was traditionele Curaçaose lekkernijen te proberen. Zeker dat wij hiermee een goede keuze hadden gemaakt. De eigenaar Jaanchi's was de wandelende en sprekende menukaart, die op een hele leuke manier het eten presenteerde en je een hartelijk welkom bezorgde! Na deze leuke ervaring besloten we verder te gaan naar landhuis Knip en de grote Knip. De tijd vloog en we besloten daarna nog even te gaan snorkelen. Helaas hebben we geen zeeschildpadden kunnen spotten, maar wel een hele hoop mooie vissen!

De volgende dag moesten Mark en ik weer gewoon beide stage lopen. Daisy was uitgenodigd om mee gaan zeilen met mensen van de patio. Het zeilen was helaas niet zo'n succes, maar ze had gelukkig wel een hele leuke dag gehad. Het laatste avondmaal werd een lekkere pizza. Zo hadden we meteen een goede bodem voor en gezellig stapavondje. La Fuente zou namelijk die avond gaan draaien in de Bermuda. Het was een mooie avond om de vakantie van Daisy af te sluiten.

Zondagmorgen hebben Mark en ik nog gezorgd voor een heerlijk ontbijt en 's middags was dan toch echt de tijd aangebroken om afscheid te nemen. Het scheelt dat we elkaar over een maandje weer zien en de tijd hier gelukkig vliegt. Ik wil je in dit verslag nogmaals bedanken voor de leuke dagen Dais! :)

Deze week doen we maar eens rustig aan, aangezien we tijdens het bezoek van Daisy toch wat meer geld hebben gespendeerd als gewoonlijk. Daarnaast komen de feestdagen eraan en dan staan er natuurlijk ook weer een hoop leuke dingen te gebeuren.

Jullie horen wel weer van me x

Ayo!

• 13 December 2012 - 23:27

Dorien:

Weer een super leuk verslag, ik kijk weer uit naar het volgende. Geniet nog maar lekker de laatste weken, want het is zo half januari. Alvast fijne feestdagen. Wel raar dat je die in bikini ipv in de sneeuw gaat vieren.
    groetjes uit Vinkel
    Hans en Dorien en de rest

• 14 December 2012 - 14:26

Dorine Span:

Weer een mooi verhaal Iris en we wensen jullie vanuit de Hilsestraat het thuisfront van Mark een hele fijne kerstdagen en een zalig uiteinde toe. Maak er iets moois van. Kusjes van John Dorine Maathijs en de buurtjes Maarten Margriet Bram rn Maartje.

• 17 December 2012 - 13:42

An:

Hee Iris,

Wat een leuk verslag!
    Ik ben benieuwd wat jullie met de feestdagen gaan doen, want dat zal wel even wennen zijn daar haha.
    Geniet er nog van, want voor je het weet is het voorbij!
    Dit vergeten jullie nooit meer!

Tot snel!
    xx An

• 20 December 2012 - 09:27

Marjan Vd Leest:

Hoi Iris en Mark

Weer dank voor dit leuke verslag. Ook dank voor jullie verrassend kerstkaartje.
    Ik wens jullie ook fijne feestdagen toe en alle goeds voor 2013.

Tot gauw.

Groetjes Marjan

• 21 December 2012 - 21:36

Anja:

Hoi Iris en Mark,

Het gaat jullie nog steeds goed zo te lezen.
    Weer een leuk verslag met mooie foto's.
    Bedankt voor de leuke kerst kaart!
    Die vonden we allemaal erg leuk.
    Groeten van ons allemaal en fijne kerstdagen om nooit te vergeten. XXX

• 23 December 2012 - 21:25

De Verhoevens:

Hoi Iris en Mark,

Wij wensen jullie zonnige kerstdagen toe en Alle goeds voor 2013!
    Bedankt voor jullie leuke kerstkaart!

Vele groetjes uit het nog steeds regenachtige Heeswijk/Dinther.

• 30 December 2012 - 14:40

Frank En Jet:

Hoi Iris en Mark,
    Fijne kerstdagen gehad? Wel anders als anders natuurlijk, nu met 'n stralend zonnetje en zomerse kleding. Hier was het ook niet koud nl 8á10 gr maar helaas ook veel regen en wind en dat ben je zo weer beu... dus geniet er de laatste weken nog maar van en 'n héél fijne jaarwisseling en alle goeds voor 2013 ....Liefs Frank en Jet xxx
    ps Nog bedankt voor de orginele kerstkaart.

Verslag uit: Curaçao, Willemstad

Mijn eerste grote reis naar Curacao

Meewerk stage bij Gartish tegelwerk BV in Willemstad voor 5 maanden.
Hierbij een klein stukje over het bedrijf waar ik mijn meeste tijd ga doorbrengen de komende maanden.

De benaming Gartish is een combinatie ontstaan vanuit de namen van de drie kinderen van de familie Keller-Angelina. Namelijk Garcìn,Tisha en “last but not least” Khárlon.

Gartish Tegelwerk is officieel in 1993 begonnen met een N.V. op Curaçao. De werkzaamheden waren voornamelijk het leggen van tegels, marmer en natuursteen. Al heel snel ging Gartish over tot het verkopen van tegels.

De heer Carlos Keller, eigenaar van Gartish is een professionele tegelzetter van beroep. Hij heeft zich in Nederland gespecialiseerd in deze branche en beschikt over een zeer goede kennis.

Na 20 jaar gewoond en gewerkt te hebben in Nederland ging dhr. Carlos Keller zijn kwalitatieve eigenschappen verder overdragen aan de Nederlandse Antillen met name op Curaçao en Bonaire teneinde een bijdrage te kunnen leveren aan de economie van de Antillen. Zo heeft hij ook op eigen gelegenheid advies gegeven zowel aan bedrijven als aan partikulieren op een zeer unieke wijze.

Gartish heeft aan heel veel projekten meegedaan op het eiland en heeft gewerkt met potentiële bedrijven zoals o.a. Bohama, Curcon, Betonbouw, Antilliaanse Nederlandse Bouwbedrijf.

Van 1995-1998 begon Gartish Tegelwerk met haar eigen showroom. In April 2004 heeft Gartish haar werkzaamheden uitgebreid met een exclusieve showroom, die dreigt spoedig de markt van de Antillen te veroveren mede namens zijn professionalisme en “mond op mond” reklame.

Verder ga ik natuurlijk genieten van het mooie eiland, het weer en de mooie tijd die ik tegemoet ga.