Mijn eerste dagen in Curaçao - Reisverslag uit Willemstad, Nederland van Iris Leest - WaarBenJij.nu Mijn eerste dagen in Curaçao - Reisverslag uit Willemstad, Nederland van Iris Leest - WaarBenJij.nu

Mijn eerste dagen in Curaçao

Blijf op de hoogte en volg Iris

20 Augustus 2012 | Nederland, Willemstad

Bon tardi,

Na een vlucht van 9 uur kwamen we aan op de eindbestemming; Curaçao. Het was half 2 in de middag en Willem, een kennis van Mark, stond ons op te wachten bij het vliegveld. Samen met hem reden we naar het verhuurbedrijf van onze auto. We kregen een mooie Suzuki Samurai toegewezen met een heerlijke arko. Ach het rijd zullen we maar zeggen. Nadat we enkele uitleg hadden gekregen reden we door naar ons appartementje.We kregen onderweg te horen dat we geen 2-persoons appartement hadden, waarvan wij uitgingen, maar een 4-persoons appartement. Lekker luxe dus!

Bij aankomst werden we erg gastvrij ontvangen door de beheerders van het appartement. We kregen meteen 3 kussen en ze hadden al wat spulletjes in de koelkast gelegd. Na ons een beetje gesetteld te hebben gingen we boodschappen doen, eten koken en vielen we al snel rond 9.00 uur in slaap.

Vrijdags heb ik mijn eerste Antilliaanse lekkernijen op een pasteitje met kaas en een Antilliaans stoofpotje (zoals je op de foto kunt zien). Overdag waren we lekker naar Mambo beach geweest, waar we een beetje rustig konden bijkomen van de reis.

In het weekend hadden we de Jan Thiel baai bezocht waar we al een stuk meer studentes zagen. 's Avonds hadden we afgesproken met Marjolein, Geertje, Rutger en Koen, vier medestudenten van de MER. We zijn met zijn allen op stap geweest in de Bermuda, een van de drukkere discotheken hier. Ik heb mijn ogen uit kunnen kijken want de dansstijl van de lokale bevolking is nogal apart. Plat gezegd staan ze gewoon te droogneuken in een volle zaal. Op het einde kwam er een soort van drumorkest. Normaal houd ik niet zo van die muziek, maar dit keer klonk het echt vet! De lokale bevolking ging dan ook helemaal los, heel erg leuk om te zien.

De volgende dag hadden we afgesproken om met zijn zessen naar Porto Marie te gaan, een van de mooiere stranden op Curaçao. Het was inderdaad echt prachtig! Helaas ging de zon iets te hard voor mijn doen, dus nu zit ik opgescheept met enkele rode vlekken op mijn lichaam...
Maar dat mocht de pret niet drukken want we gingen naar Cabana Beach om Mojito's te scoren en vervolgens nog even naar Wet&Wild om het happy hour mee te pikken. Dat hour werden hours, aangezien het erg gezellig was. Het leek op een soort van strandfeest waarbij de zon langzaam onderging. Tijdens het strandfeest begonnen jongetjes van 6/7 jaar te streetdancen, echt leuk en schattig om te zien!

Tot nu heb ik het dus erg naar mijn zin hier! Morgen gaan we langs bij ons stagebedrijf, ik ben erg benieuwd hoe het daar is. Jullie horen het wel in mijn volgende reisverslag.

Ayo!

• 20 Augustus 2012 - 20:18

Stef & Eva :

Hee Mark & Iris!

Zo te lezen hebben jullie het al erg naar je zin!
    Geniet er lekker van en tot het volgende verhaal!
    We verwachten in het volgende verhaal natuurlijk wel iets meer spanning en sensatie haha!

Groetjes vanuit het tropisch warme Nederland!

• 20 Augustus 2012 - 20:27

Dorine Span:

Ik vind het leuk om te horen dat je het zo goed naar je zin hebt op curacao. De rode plekken insmeren met aloe vera dit wordt ook gekweekt op curacao. Daarvan wordt je huid soepel van en geneest het zo te sneller.Veel succes met je eerste ontmoeting op je stageadres en doe Mark ook de groeten. Groetjes uit Kaatsheuvel.

• 20 Augustus 2012 - 20:44

Dorien:

Wow, wat een leuk begin! Ik zie dat het genieten al volop is begonnen. Hou dit zo vol en doe tussendoor even wat aan je stage.. Ik ben nu alweer benieuwd naar je volgende verslag. groetjes ook aan Mark.
    van Dorien en Hans

• 20 Augustus 2012 - 21:28

Antoinet:

Hee Iris

Leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt!
    We blijven jullie volgen,geniet van jullie verblijf daar!
    Veel succes met je stage en tot het volgend verslag

Groetjes Antoinet

• 20 Augustus 2012 - 21:41

Dorette:

wow .... zo te lezen voelen jullie je al helemaal thuis daar, genieten!!
    en zo'n groot appartement is ook reuze handig ................ op z'n tijd ieder ff z'n eigen plekkie ;))
    groetjes (ook aan Mark) van Hans en Dorette

• 22 Augustus 2012 - 08:38

Ingrid ;van De Verhoevens:

Hoi Iris en mark,

Het is leuk om jullie verslagen te lezen. Het ziet er veel belovend uit. Veel succes met jullie stage en wij wensen jullie hele fijne maanden toe.

Good luck, Groetjes, william,Ingrid, Evie en Joni (De Verhoevens).

• 23 Augustus 2012 - 14:19

Marjan En Jet:

Goh Iris en Mark leuk om te lezen dat jullie het zo goed maken.
    Straks zal het serieuzer gaan worden als julie daadwerkelijk stage gaan volgen.
    Wij kijken ernaar uit hoe jullie dat gaan ervaren.
    Tot het volgende verslag...

Lieve groetjes van Oma, Jet en Marjan.

• 24 Augustus 2012 - 19:34

Ton:

Beste Mark en Iris,

Het kan niet op. Het lijkt meer vakantie dan stage. Nu begrijp ik waarom alle ambtenaren en studenten naar de benedenwindsae eilanden willen.

Nu veel succes met jullie stage waar jullie al zijn gestart..

Snel weer tot ziens en horens via Skype.

Groetjes Greet en Ton ;-) xxx

• 25 Augustus 2012 - 11:04

Anja Dijkhoff:

Iris en Mark leuk om wat van jullie te horen ,en wat jullie allemaal meemaken ziet er goed uit op de foto's ,wij hopen dat jullie daar een geweldige tijd hebben een ervaring om nooit te vergeten , heel veel groetjes en succes ,ik hoop dat de stage jullie goed zal bevallen,maar dat horen we wel ,geniet ervan ,Teun en Anja.

• 26 Augustus 2012 - 14:47

Tante Anita En De Rest:

hoi, mooi, dat jullie al een geweldig begin gehad hebben.
    leuk om te lezen. we kijken uit naar je volgende verhaaltje.
    treur maar niet dat je daar bent, want hier is het echt Nederlands "pokke-weer", de hele dag al flinke regen. Maar wel gezellig voor een zondagse pyama-dag.
    Nou de groetjes en hoor snel weer iets van jullie
    Tante Anita en de rest

• 27 Augustus 2012 - 21:58

Anja:

Hoi Iris en Mark,
    Leuk begin zo, gezellig om aan het carribische leven te wennen.
    Ik zit eigenlijk te wachten op weer een volgend verslag van jullie.
    want waarschijnlijk zijn jullie inmiddels al aan de slag op je stage bedrijf en ben je gesetteld in je optrekje.
    Ik ben benieuwd hoe het allemaal gaat op dit moment.
    Gr Anja en de rest.

Verslag uit: Nederland, Willemstad

Mijn eerste grote reis naar Curacao

Meewerk stage bij Gartish tegelwerk BV in Willemstad voor 5 maanden.
Hierbij een klein stukje over het bedrijf waar ik mijn meeste tijd ga doorbrengen de komende maanden.

De benaming Gartish is een combinatie ontstaan vanuit de namen van de drie kinderen van de familie Keller-Angelina. Namelijk Garcìn,Tisha en “last but not least” Khárlon.

Gartish Tegelwerk is officieel in 1993 begonnen met een N.V. op Curaçao. De werkzaamheden waren voornamelijk het leggen van tegels, marmer en natuursteen. Al heel snel ging Gartish over tot het verkopen van tegels.

De heer Carlos Keller, eigenaar van Gartish is een professionele tegelzetter van beroep. Hij heeft zich in Nederland gespecialiseerd in deze branche en beschikt over een zeer goede kennis.

Na 20 jaar gewoond en gewerkt te hebben in Nederland ging dhr. Carlos Keller zijn kwalitatieve eigenschappen verder overdragen aan de Nederlandse Antillen met name op Curaçao en Bonaire teneinde een bijdrage te kunnen leveren aan de economie van de Antillen. Zo heeft hij ook op eigen gelegenheid advies gegeven zowel aan bedrijven als aan partikulieren op een zeer unieke wijze.

Gartish heeft aan heel veel projekten meegedaan op het eiland en heeft gewerkt met potentiële bedrijven zoals o.a. Bohama, Curcon, Betonbouw, Antilliaanse Nederlandse Bouwbedrijf.

Van 1995-1998 begon Gartish Tegelwerk met haar eigen showroom. In April 2004 heeft Gartish haar werkzaamheden uitgebreid met een exclusieve showroom, die dreigt spoedig de markt van de Antillen te veroveren mede namens zijn professionalisme en “mond op mond” reklame.

Verder ga ik natuurlijk genieten van het mooie eiland, het weer en de mooie tijd die ik tegemoet ga.