Home sweet home! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Iris Leest - WaarBenJij.nu Home sweet home! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Iris Leest - WaarBenJij.nu

Home sweet home!

Blijf op de hoogte en volg Iris

01 Februari 2013 | Curaçao, Willemstad

Hallo volgers,

De meesten van jullie heb ik ondertussen gezien, maar aangezien er toch een einde aan mijn reisverhaal moet komen heb ik toch maar besloten om nog even te vertellen over mijn laatste dagen in Curaçao en mijn thuiskomst.

Ik zal beginnen met de feestdagen tijdens 30 graden op een heerlijk vakantie-eiland. Mark en ik hadden veel geluk en hebben enkele vrije dagen van stage gekregen aangezien het bedrijf gesloten was. Hierdoor hadden we met kerst en oud op nieuw lekker lange weekenden, waardoor de laatste stageweken voorbij vlogen. Het begon allemaal op de dag van Kerstavond. 's avonds hadden we Marjolein, Geertje, Anne en Koen uitgenodigd bij ons thuis en we hadden afgesproken dat iedereen een gang zou maken. We gingen overdag boodschappen doen en het leek wel of heel Curaçao naar de supermarkt moest, ik had het nog nooit zo druk meegemaakt. Toch konden er vrij rustig boodschappen worden gedaan en zijn de mensen hier niet zo hebberig en gestrest als in Nederland. Zoals we gewend zijn van de doorsnee Antilliaan, alles op het gemakske. De rest van de dag deden we lekker rustig aan en 's avonds hadden we een cheap high-class diner, wat goed smaakte. Daarna gingen we voor de verandering weer naar een feestje. Dit keer was het een poolparty, helaas kon hij het project-X feest niet overtreffen.

1e Kerstdag begonnen we met een lekker kerstontbijtje en zijn we vervolgens lekker gaan chillen op Cabana met zijn tweetjes. 's Avonds werden we verwacht bij een diner bij Pirates Bay waar ze speciaal een menu hadden bereid voor de gehele patio. Het was gezellig en ik heb heerlijk gegeten. De dag erna gingen we weer lekker naar het strand en zijn we 's avonds uit eten gegaan bij Tinto een luxer restaurantje aan het strand van Jan Thiel. Ik denk dat dit één van de lekkerste maaltijd was op Curaçao. Zeker een aanrader! Daarna zijn we nog even gaan genieten van de live muziek bij Cabana 9.5. Het was een heerlijke Kerst, maar toch miste ik mijn familie en het brandende haardje wel voor het echte kerst-gevoel. De dag erna kon ik nog even lekker bijkomen en na 2 dagen stage was het al weer tijd voor het weekend van oud op nieuw.

Om 2012 goed af te sluiten besloten Mark, Koen, Rutger en ik om de Christoffelberg eindelijk te gaan beklimmen. Binnen 50 minuten waren wij boven en het was prachtig. We hadden een super uitzicht over het eiland en het morgenzonnetje scheen heerlijk. Na genoten te hebben van het uitzicht gingen we naar beneden aangezien we 's middags lekker op Cabana gingen liggen en het 's avonds tijd was voor wet&wild. De volgende dag was de laatste dag van 2012. Mark & ik zijn weer naar het strand geweest en wilden 's avonds wat gaan eten, maar dat ging toch moeilijker als gedacht. Alle restaurantjes waren namelijk gesloten. Uiteindelijk kwamen we terecht bij een café, waar we een broodje met een snack op hebben. Daarna zijn we door gegaan naar de patio, aangezien we daar verzamelde om met zijn allen het nieuwe jaar te gaan vieren in Willemstad. Het bleek alleen dat wij in Otrabanda hadden moeten staan, want in Punda waar wij stonden ging iedereen elkaar in een keer een hand geven en stelde het vuurwerk niet erg veel voor. Ik zat helemaal te wachten totdat iedereen begon met aftellen, dat zat er dus helaas niet in haha. Toen het vuurwerk fort begon af te nemen besloten we terug te gaan aangezien om half 2 de taxi voor de deur zou staan om te vertrekken naar Amnesia, een feest in het WTC. Ik had er wat meer van verwacht, maar gelukkig hadden we nog de nieuwjaarsduik bij Jan Thiel op het programma staan.

Nadat we terug waren van het WTC gingen we vrijwel direct door naar Jan Thiel. Daar zaten we dan rond een uur of 8 brak van de nacht op het strand. De bar ging net open en we besloten nog maar een biertje te pakken. We scoorden een mooie oranje unox muts en toen was het wachten geblazen tot 12 uur. Ik had ondertussen al 2 nieuwjaarsduiken gedaan, maar het werd dan ook aardig warm. Rond de klok van 12 was het aftellen geblazen. Het hele strand stond ondertussen vol met oranje unox mutsen en na het aftellen zag het water er ongeveer hetzelfde uit. Ik vond het prachtig om mee te maken! Na een beetje te zijn opgedroogd besloten Mark en ik naar huis te gaan. Na een heerlijke douche hebben we de rest van de dag vooral in bed doorgebracht. De dag erna was het tenslotte gewoon weer stage. Mark en ik hadden die week beide geen vrije dag aangezien we de inventaris gingen doen. Onder de voorwaarde dat we onze laatste week vanaf woensdag vrij waren. Goed plan vonden wij!

Na 4 dagen werk, kwam er één van de geweldigste feestdagen van Curaçao aan de beurt. Fuikdag, stond op het programma. Half Curaçao trekt er deze dag op uit met jachten, bootjes, waterscooters etc. Vanalles om bij de baai te komen, die niet met de auto bereikbaar is. Wij zorgden dat we een luchtbed bij hadden en een koelbox, die achteraf bleek te drijven. Al gauw sprongen we in het water en zwommen richting het Polar-vlot. Hier kwamen the Partysquad, K-liber en andere bekende DJ's van het eiland. Het werd steeds drukker met de luchtbedjes, maar wij hadden een mooie plek aangezien we redelijk op tijd waren. Toen was het alleen maar feesten geblazen. Ik heb nog nooit van mijn leven zo'n feest meegemaakt, echt super vet!

De volgende dag ging onze laatse week op het eiland in. Nog 3 dagen stage en hadden we nog lekker een paar vrije dagen om ons voor te bereiden op een vertrek. Aangezien onze stagebegeleider en zijn moeder, mevrouw Keller maandag op vakantie gingen, moesten wij die dag al afscheid van hun nemen. Het was een raar afscheid zo, maar wij waren al lang blij dat de stage erop zat en we eindelijk even vakantie hadden. Donderdag zijn we met zijn tweetjes Willemstad in geweest om wat souvenirtjes te scoren. Vrijdag zijn we naar het strand gewees. Zaterdag ben ik samen met Dianne en Marjolein wezen ontbijten bij het Pleincafé en daarna zijn we nog even wezen winkelen. Het was helaas geen strandweer, dus besloten we nog maar even naar het happy hour bij Zanzi te gaan en 's avonds hadden we een BBQ op de patio als afscheid. Want vele studenten vertrokken rond deze tijd. Onze laatste dag op Curaçao hebben Mark en ik samen genoten op Cabana en hebben we 's avonds ons avontuur afgesloten bij Wet&wild en de cocktailbar Las Vegas. We besloten met de meiden nog een nachtduik te doen. Het was een super afsluiting en ik vond het jammer om afscheid te moeten nemen van iedereen, maar aan de andere kant had ik ook weer veel zin om mijn vrienden en familie te gaan zien.

Maandag moesten we dan echt onze koffers inpakken en het hele appartement leegmaken. Het was een erg dubbel gevoel. Toen was het toch echt tijd om de sleutels en de auto in te leveren en was het vertrek definitief. Marjolein kwam ons nog even uitzwaaien en een uurtje later zaten we al in de lucht. Ondanks de sneeuw verliep de vlucht prima volgens schema. Helaas was er rond het avondeten stevige turbulentie waardoor ik een beetje misselijk werd, gelukkig heb ik alles binnen kunnen houden haha. Na lang wachten op de koffers konden we eindelijk richting de uitgang lopen om onze familie en vrienden te zien. Daar stonden ze dan Papa, mama, Myrthe, Nicole, Daisy, Natalja, John, Dorine en Matthijs. Allemaal weer blij dat Mark en ik thuis waren. Het was een hele overgang van een heerlijk zonnetje naar een pak sneeuw, maar toch kon ik ervan genieten. Ik was eindelijk weer home sweet home.

Ik zal deze reis niet snel vergeten en ik ben trots op mezelf dat ik me door de periode heb weten heen te slaan. Want er waren natuurlijk vele leuke momenten, maar ik heb ook een aantal tegenslagen gehad. Gelukkig had ik altijd mijn maatje en lieve vriendje Mark bij mij. Hij was een grote steun en mede door hem is het een leuke tijd geweest. Ik wil jullie graag bedanken voor de kaartjes en leuke berichtjes. Dit zal voorlopig mijn laatste bericht worden tot mijn misschien mijn volgende grote reis.

Houdoeeeeee x

• 01 Februari 2013 - 19:02

Jet:

Hoi Iris,

Mooi verhaal over 'n mooie tijd! Deze ervaring is toch mooi meegenomen die je nu met dit laatse verslag goed hebt afgesloten. Veel succes met de rest vd studie......Liefs Jet

Verslag uit: Curaçao, Willemstad

Mijn eerste grote reis naar Curacao

Meewerk stage bij Gartish tegelwerk BV in Willemstad voor 5 maanden.
Hierbij een klein stukje over het bedrijf waar ik mijn meeste tijd ga doorbrengen de komende maanden.

De benaming Gartish is een combinatie ontstaan vanuit de namen van de drie kinderen van de familie Keller-Angelina. Namelijk Garcìn,Tisha en “last but not least” Khárlon.

Gartish Tegelwerk is officieel in 1993 begonnen met een N.V. op Curaçao. De werkzaamheden waren voornamelijk het leggen van tegels, marmer en natuursteen. Al heel snel ging Gartish over tot het verkopen van tegels.

De heer Carlos Keller, eigenaar van Gartish is een professionele tegelzetter van beroep. Hij heeft zich in Nederland gespecialiseerd in deze branche en beschikt over een zeer goede kennis.

Na 20 jaar gewoond en gewerkt te hebben in Nederland ging dhr. Carlos Keller zijn kwalitatieve eigenschappen verder overdragen aan de Nederlandse Antillen met name op Curaçao en Bonaire teneinde een bijdrage te kunnen leveren aan de economie van de Antillen. Zo heeft hij ook op eigen gelegenheid advies gegeven zowel aan bedrijven als aan partikulieren op een zeer unieke wijze.

Gartish heeft aan heel veel projekten meegedaan op het eiland en heeft gewerkt met potentiële bedrijven zoals o.a. Bohama, Curcon, Betonbouw, Antilliaanse Nederlandse Bouwbedrijf.

Van 1995-1998 begon Gartish Tegelwerk met haar eigen showroom. In April 2004 heeft Gartish haar werkzaamheden uitgebreid met een exclusieve showroom, die dreigt spoedig de markt van de Antillen te veroveren mede namens zijn professionalisme en “mond op mond” reklame.

Verder ga ik natuurlijk genieten van het mooie eiland, het weer en de mooie tijd die ik tegemoet ga.