Keep going - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Iris Leest - WaarBenJij.nu Keep going - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Iris Leest - WaarBenJij.nu

Keep going

Blijf op de hoogte en volg Iris

06 September 2012 | Curaçao, Willemstad

Hello people!

Hier weer een reisverslagje vanuit Willemstad, Curaçao. Het gaat hier nog steeds allemaal goed. Zowel de stage, het leven en het samenwonen.

Op stage gaan de werkzaamheden steeds vlotter en gaan ook steeds beter. Helaas zitten er soms nog wat beginnersfoutjes tussen. Maar fouten maken is gelukkig menselijk. Als Mark en ik goed ons best blijven doen mogen we misschien zelfs een weekendje naar Bonaire om daar de vestiging te bezoeken. Dat zou natuurlijk super zijn, maar eerst nog even doorbikkelen!

In het vorige verslag had ik geschreven dat wij naar Alain Clark op Mambo Beach gingen. Ik wist totaal niet wat ik ervan moest verwachten. Ik ken namelijk wel een aantal liedjes van hem, maar ging voornamelijk omdat Marjolein vroeg of wij meegingen en het me wel leuk leek om een keer naar een concert te gaan. Achteraf gezien ben ik blij dat ik mee ben gegaan, want we hebben een hele leuke avond gehad. Ik heb zelf nog een foto met Alain himself kunnen scoren (zie foto's).

Verder heb ik mijn eerste bioscoop bezoek gedaan hier. We gingen vrijdag namelijk uit eten en daarna pakten Mark en ik een filmpje. Ik had beter naar bed kunnen gaan want ik zat constant te knikkebollen en heb nog niet eens de helft van de film meegekregen omdat ik zo gebroken was haha. Maar gelukkig gingen we dinsdag ook naar de film met de hele bups waarbij ik wel wakker kon blijven. Ik had dubbelgeluk we gingen namelijk naar een echte vrouwenfilm.. 'Expendables 2'. Wanneer je hier trouwens naar de bioscoop gaat kun bij de kiosk dikke menu's bestellen met maar liefst een beker frisdrank van 1,5 L. Niet normaal dus! Hieruit blijkt dat in Curaçao ook enkele Amerikaanse kenmerken te vinden zijn. Ik hield het toch maar bij een bescheiden kleine beker frisdrank van 0,5 L.

Verder zijn we nog een paar avonden uit geweest. Waarbij we op zaterdagavond naar Billy the Kid (Nederlandse DJ, voor degene die zich afvragen wie hij is) in de Bermuda gingen. Dit was echt een super avond al vond ik de apres-ski avond van donderdag ook erg gezellig, alleen moest ik vrijdag weer vroeg op voor een lange dag stage. Daarnaast mochten het strand en het happy hour van Wet&Wild deze week niet ontbreken.

Morgen ben ik gelukkig weer een dagje vrij, waar ik eens lekker van ga genieten!

Houdoeee x

P.s. Ik heb trouwens vele nieuwe vriendjes kunnen maken. Ze vinden me zelf zo leuk dat heel mijn benen nu onder de rode bultjes zitten en ik toch echt denken dat mijn watterpokken periode al lang voorbij was. Dankjewel muggen!

• 06 September 2012 - 07:51

Dorien:

Wat hebben jullie een supertijd aan je verslagen te zien. Volop genieten... jullie maken het echt waar. En naar Bonaire?! wat leuk!!!! Die muggen is natuurlijk minder, maar zullen er wel bij horen. Nou meid, weer groetjes uit Vinkel en op naar het volgende verslag.
    Dorien.

• 06 September 2012 - 07:51

Dorien.

• 06 September 2012 - 07:53

Dorien:

Sh*t.. deze staat er ook weer 2 keer... Snap er niks van. Sorry hiervoor.

• 06 September 2012 - 21:42

John Span:

Weet je wel zeker of je de pokken al hebt gehad ha,ha. Maar ook die verdwijnen weer.
    Flink je best doen bij je stage zodat je Bonaire ook eens kunt verkennen.
    Let wel op: met al dat stappen en happen wat betreft de callorietjes anders krijg je ook zo,n batterij.
    Veel plezier en tot later
    Groeten John Span

• 08 September 2012 - 11:12

Greet:

Weer een leuk verslag om te lezen. Zo blijft iederen goed op de hoogte.
    Geniet vandaag maar eens lekker van je vrije dag.
    Tot ziens en horens.
    groetjes!!!

• 08 September 2012 - 13:55

Iris:

Bedankt mam! Maar ik moet vandaag gewoon werken. Ik had dat verslag woensdag geschreven haha. Morgen wel weer een dagje vrij :) x

• 10 September 2012 - 14:07

Anja:

hoi Iris en Mark, leuk om jullie ervaringen te lezen.
    Behalve de stage(want dat was het hoofddoel) is het één groot caribean fiesta!!
    Gezellig ......geniet ervan. groetjes van ons allemaal. Anja,Gerard en de rest.

Verslag uit: Curaçao, Willemstad

Mijn eerste grote reis naar Curacao

Meewerk stage bij Gartish tegelwerk BV in Willemstad voor 5 maanden.
Hierbij een klein stukje over het bedrijf waar ik mijn meeste tijd ga doorbrengen de komende maanden.

De benaming Gartish is een combinatie ontstaan vanuit de namen van de drie kinderen van de familie Keller-Angelina. Namelijk Garcìn,Tisha en “last but not least” Khárlon.

Gartish Tegelwerk is officieel in 1993 begonnen met een N.V. op Curaçao. De werkzaamheden waren voornamelijk het leggen van tegels, marmer en natuursteen. Al heel snel ging Gartish over tot het verkopen van tegels.

De heer Carlos Keller, eigenaar van Gartish is een professionele tegelzetter van beroep. Hij heeft zich in Nederland gespecialiseerd in deze branche en beschikt over een zeer goede kennis.

Na 20 jaar gewoond en gewerkt te hebben in Nederland ging dhr. Carlos Keller zijn kwalitatieve eigenschappen verder overdragen aan de Nederlandse Antillen met name op Curaçao en Bonaire teneinde een bijdrage te kunnen leveren aan de economie van de Antillen. Zo heeft hij ook op eigen gelegenheid advies gegeven zowel aan bedrijven als aan partikulieren op een zeer unieke wijze.

Gartish heeft aan heel veel projekten meegedaan op het eiland en heeft gewerkt met potentiële bedrijven zoals o.a. Bohama, Curcon, Betonbouw, Antilliaanse Nederlandse Bouwbedrijf.

Van 1995-1998 begon Gartish Tegelwerk met haar eigen showroom. In April 2004 heeft Gartish haar werkzaamheden uitgebreid met een exclusieve showroom, die dreigt spoedig de markt van de Antillen te veroveren mede namens zijn professionalisme en “mond op mond” reklame.

Verder ga ik natuurlijk genieten van het mooie eiland, het weer en de mooie tijd die ik tegemoet ga.