Eventjes terug naar het normale leven! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Iris Leest - WaarBenJij.nu Eventjes terug naar het normale leven! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Iris Leest - WaarBenJij.nu

Eventjes terug naar het normale leven!

Blijf op de hoogte en volg Iris

17 September 2012 | Curaçao, Willemstad

Beste lezers,

Zoals sommigen van jullie weten zijn Mark en ik dit weekend even op en neer gevlogen voor het 50-jarig huwelijksfeest van de opa en oma van Mark. Het was echt een super weekend ondanks dat het zeer vermoeiend was.

Maar voordat we naar Nederland gingen hebben we natuurlijk nog wat dingen ondernomen. Zo hebben Mark en ik, die zondag van tevoren, een roadtrip over het eiland gedaan waarbij we verschillende plekken hebben bezocht. Ik kan jullie vertellen dat hier heel veel mooie plekken zijn met een schitterende natuur. Wauw! Ik zal voor jullie enkele foto's bijvoegen voor een kleine voorstelling. Het was een erg gezellige dag die we hadden afgesloten met een etentje bij de buren. Na boer zoekt vrouw terug gekeken te hebben (Ja, dit moet bijgehouden worden) gingen we lekker op tijd slapen, want de volgende dag was het weer vroeg stage.

Natuurlijk moest er dinsdag een klein afscheidsfeestje gevierd worden. Ik ben een keer lekker alleen met de meiden uiteten geweest bij Ginger, een restaurantje met een aziatische keuken. Het was de bedoeling dat het een meidenavond zou worden in de Tantra. Hier krijg je een glas die je voor 10 gulden een uur onbeperkt bij kan laten vullen. Dit was de eerste keer in deze club, maar het was erg goed bevallen. Helaas waren de jongens niet van plan om ons met rust te laten, dus die kwamen in een keer binnenlopen. Gelukkig mocht dat de pret niet drukken!

Woensdag hoefden we gelukkig maar een half dagje te werken aangezien wij 's avonds de vlucht terug naar Nederland hadden. Stiekem had ik toch wel weer heel erg veel zin om terug gaan. Donderdagmiddag om half 2 waren we geland op Schiphol. Wat toch eerder was als verwacht, omdat er nogal wat vertraging was geweest. Iemand die het vliegtuig vol moest tanken hadden namelijk 20 ton teveel getankt. Hij ging er namelijk vanuit dat we een rechtstreekse vlucht naar Nederland hadden in plaats van een tussenstop op Aruba. Hierdoor moesten alle reizigers die naar Aruba gingen, op 6 na, vliegen met een andere vliegmaatschappij. Dit scheelde al 10 ton aan gewicht. Verder was er minder water meegenomen, moesten alles reizigers vooraan in het vliegtuig gaan zitten,vlogen we met het landingsgestel open en vlogen nog een paar rondjes boven Aruba. Dit deden ze allemaal om zoveel mogelijk brandstof te verliezen zodat ze konden landen. Gelukkig kregen we een high-speed vlucht, waardoor we geen tijd verloren. Daarnaast hadden wij nog eens geluk aangezien de bagage ook in Curaçao achter moest blijven om gewicht te verliezen en wij hadden in dit geval alleen handbagage!

Eenmaal op Schiphol pakten wij de eerste uitgang die we zagen en waren al vrij snel buiten. De vader en moeder van Mark haalden ons op en waren zelfs iets te laat waardoor ze meteen weer weg konden rijden. Op de terugweg kreeg ik ondertussen een telefoontje van mama, die vroeg uit welke gate wij kwamen. Ik had geen idee en vertelde dat wij al onderweg naar huis waren. Dit was een beetje jammer voor papa en mama want die stonden ons namelijk op te wachten op Schiphol als verrassing! Ik vond het echt sneu voor ze. Ik vond het natuurlijk een super leuke verrassing, maar die was helaas mislukt..

Ondanks dat we maar 3,5 dagen in Nederland waren hadden we een hele drukke planning. Ik ben donderdag even op bezoek bij opa in het ziekenhuis geweest en 's avonds kwamen mijn vriendinnetjes op bezoek om bij te praten. Super leuk! De volgende dag gingen wij Den Bosch in met onze mama's omdat Mark nog een outfitje moest scoren voor het feest zaterdag en ik een paar nieuwe schoenen. Na lekker gelunched te hebben en nieuwe aanwinsten te hebben gekocht gingen we even eten bij mij thuis. Vervolgens door naar Kaatsheuvel om 'Ons Café' te bezoeken. Het was een leuke avond die later was geworden als gepland.

Zaterdag was natuurlijk de dag van het grote feest! 's Morgens hebben we de haren netjes laten doen en oma Span een bezoekje gedaan. 's Middags werden we verwacht bij opa en oma Verboven om foto's te laten maken met de familie. Daar werd een koud buffertje geserveerd en toen was het wachten totdat we naar 'Chalet Fontaine', een feestzaal in Kaatsheuvel, konden gaan. Het was een erg mooie avond waarbij we achteraf allebei toch blij zijn dat we waren overgekomen. Mark en ik hadden het voor geen goud willen missen. ;)

Zondag heb ik lekker uitgeslapen en 's middags zijn er enkele mensen op bezoek geweest om even bij te praten. 's avonds zijn we met beide gezinnen gaan eten bij 'Etenstijd' in Tilburg om het weekend goed af te sluiten. Daarna vlug naar bed want 's morgens moesten we alweer om half 8 op Schiphol staan. Na 2 uur vertraging gingen wij om half 1 pas de lucht in.. De vlucht was verder soepel verlopen en rond 16.10 uur Curaçaose tijd zijn we veilig geland.

Vanavond gaan we weer op tijd slapen want morgenvroeg moeten we weer gewoon op stage aanwezig zijn. Hallelujaaa!

Groetjes vanuit de Antillen!

Ayo.

• 18 September 2012 - 02:05

Anne:

Hee!
    Leuk jullie weer gezien te hebben!
    Ik vond t vrijdag super gezellig!!
    Nog heel veel plezier daar!!!
    Xxx Anne

• 18 September 2012 - 07:55

Dorien:

Leuk jullie weer even gezien te hebben. Fijn dat jullie het zo naar je zin hebben gehad. Geniet nog van de laatste 4 maanden, het is over voor je het weet.
    groetjes uit Vinkel

• 18 September 2012 - 22:31

Dorine Span :

Tot november dan zie je ons vieren weer en maken we er een mooie week van. Groetjes uit Kaatsheuvel. Je zag er trouwens op het feest stralend en mooi uit.

• 19 September 2012 - 23:00

Tante Anja:

Iris en Mark,
    Wat een geweldig leuk verhaal en foto's weer uit Curacao.
    En jullie kunnen ook terug kijken op een super weekend hier in Nederland.
    Het leven is een groot FEEST.
    tot ziens maar weer, goetjes van ons allemaal.X

• 24 September 2012 - 17:58

Gertie:

Hey Iris,

Wat een verhaal! Waren jullie met Arke Fly gevlogen? Hopen dat ze bij KLM slimmer zijn ;0)

• 24 September 2012 - 21:46

Evelien:

Hey Iris,

Weer een super leuk verhaal!!
    Fijn dat jullie zo'n super weekend hebben gehad hier.
    En hoe bevalt het weer naar zo'n koud weekend in NL ;)?
    Ik zeg zet de cocktails maar alvast klaar ;)

XX Evelien

Verslag uit: Curaçao, Willemstad

Mijn eerste grote reis naar Curacao

Meewerk stage bij Gartish tegelwerk BV in Willemstad voor 5 maanden.
Hierbij een klein stukje over het bedrijf waar ik mijn meeste tijd ga doorbrengen de komende maanden.

De benaming Gartish is een combinatie ontstaan vanuit de namen van de drie kinderen van de familie Keller-Angelina. Namelijk Garcìn,Tisha en “last but not least” Khárlon.

Gartish Tegelwerk is officieel in 1993 begonnen met een N.V. op Curaçao. De werkzaamheden waren voornamelijk het leggen van tegels, marmer en natuursteen. Al heel snel ging Gartish over tot het verkopen van tegels.

De heer Carlos Keller, eigenaar van Gartish is een professionele tegelzetter van beroep. Hij heeft zich in Nederland gespecialiseerd in deze branche en beschikt over een zeer goede kennis.

Na 20 jaar gewoond en gewerkt te hebben in Nederland ging dhr. Carlos Keller zijn kwalitatieve eigenschappen verder overdragen aan de Nederlandse Antillen met name op Curaçao en Bonaire teneinde een bijdrage te kunnen leveren aan de economie van de Antillen. Zo heeft hij ook op eigen gelegenheid advies gegeven zowel aan bedrijven als aan partikulieren op een zeer unieke wijze.

Gartish heeft aan heel veel projekten meegedaan op het eiland en heeft gewerkt met potentiële bedrijven zoals o.a. Bohama, Curcon, Betonbouw, Antilliaanse Nederlandse Bouwbedrijf.

Van 1995-1998 begon Gartish Tegelwerk met haar eigen showroom. In April 2004 heeft Gartish haar werkzaamheden uitgebreid met een exclusieve showroom, die dreigt spoedig de markt van de Antillen te veroveren mede namens zijn professionalisme en “mond op mond” reklame.

Verder ga ik natuurlijk genieten van het mooie eiland, het weer en de mooie tijd die ik tegemoet ga.